Şedinţă de lucru A.O.A. - parlamentari de Argeş

 Vineri, din iniţiativa Consiliului Director al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri Argeş a avut loc o şedinţă de lucru cu oficialităţi ale judeţului, din partea cărora au participat: preşedintele C.J., Dan Manu; prefectul Emilian Dragnea; viceprimarul Piteştiului, Laurenţiu Zidaru; parlamentari ai PSD - senatorii Şerban Valeca, Cristina Stocheci, Gheorghe Marin şi deputaţii Mircea Drăghici, Simona Bucura Oprescu, Radu Vasilică, Cătălin Rădulescu, Nicolae Velcea şi Nicolae Georgescu; parlamentarul USR Ionuţ Moşteanu, împreună cu Claudiu Năsui, deputat din alt colegiu şi deputatul PNL Dănuţ Bica.

Principalele teme supuse discuţiilor au fost:

- Plata defalcată a TVA şi evaziunea fiscală - s-a atras atenţia asupra faptului că O.G. 23/2017 este în vigoare în vechea formă şi că aplicarea ei ar avea efecte negative pentru economie.

Parlamentarii au menţionat că nu se mai pune problema aplicării O.G. 23/2017 în prima formă, ci în forma actualizată, aprobată în Senat, dând asigurări că în Camera Deputaţilor, actuala ordonanţă va fi modificată ţinându-se cont de solicitările mediului de afaceri. A.O.A. Argeş a înaintat propunerea de amânare a aplicării prezentei ordonanţe până la 1 ianuarie 2019.

- Pentru trecerea contribuţiilor de la angajator la angajat, s-a solicitat o perioadă mai mare pentru implementare (justificarea reieşind din necesitatea schimbării contractelor, adaptării Revisalului etc., activităţi care necesită timp).

- Deficit bugetar imens la nivelul bugetului de asigurări sociale (Pensii), ce se doreşte a fi acoperit parţial/punctual prin desfiinţarea sau reducerea contribuţiei obligatorii la Pilonul II, dar şi prin transferuri suplimentare de la bugetul de stat (grevarea bugetului de stat de sarcini suplimentare).

- Corelarea salariului mediu net din zona privată cu cel din zona bugetară (în momentul de faţă există un decalaj de circa 60%), în special în contextul noii Legi a salarizării bugetare (inclusiv la nivel local).

S-a insistat asupra necesităţii acestor modificări pentru a ţine forţa de muncă în ţară şi pentru a creşte calitatea forţei de muncă, în caz contrar fiind iminentă o creştere a preţurilor pentru produse şi servicii şi, implicit, creşterea inflaţiei.

- OUG nr. 60/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap - s-au evidenţiat efectele negative ale aplicării acestui act normativ asupra mediului de afaceri, dar şi asupra persoanelor cu handicap şi a unităţilor protejate autorizate, solicitându-se revenirea la setul de reguli aplicabile anterior ordonanţei.

- Asigurarea resurselor bugetare necesare demarării proiectelor mari de infrastructură (proiecte de importanţă UE cu finanţare asigurată din fonduri nerambursabile UE - ex: Autostrada Piteşti-Sibiu, Centura de Sud a Capitalei etc.).

S-a prezentat situaţia actuală a studiului de fezabilitate pentru realizarea autostrăzii Piteşti-Sibiu, urmând ca în perioada imediat următoare să fie încheiate procedurile de atribuire a lucrărilor pentru 2 tronsoane. Tot în acest punct al discuţiilor a fost argumentată ideea necesităţii aducerii de amendamente Legii achiziţiilor publice, în scopul evitării pe viitor a întârzierii demarării proiectelor de infrastructură.

- Repere importante din Strategia de Dezvoltare a Judeţului Argeş şi a Municipiului Piteşti care influenţează activitatea din mediul de afaceri argeşean.

A fost ridicată problema deficitului de forţă de muncă la nivelul judeţului Argeş, atât din punct de vedere cantitativ, cât şi calitativ. Un punct de vedere comun l-a constituit necesitatea schimbării legislative în domeniul învăţământului românesc, cu accent pe dezvoltarea celui profesional şi tehnic şi dezvoltarea învăţământului dual.

- Investiţii/Fonduri europene.

Reprezentanţii A.O.A. Argeş au argumentat că statul trebuie să fie locomotiva de creştere investiţională prin mărirea bugetelor de investiţii şi atragerea de fonduri europene. De cealaltă parte, parlamentarii au reamintit motivul principal ce a condus la întârzierea atragerii de fonduri europene, respectiv reautorizarea Autorităţilor de management, încheiată în luna iunie 2017. Totodată, s-a preconizat o creştere a nivelului de atragere de fonduri şi o diminuare a birocraţiei. În urma discuţiilor s-a ajuns la unele puncte de vedere comune care au fost preluate de parlamentari pentru a fi prezentate în Senat şi în Camera Deputaţilor. Totodată, în cadrul aceste întâlniri s-au stabilit premisele ca astfel de dezbateri să fie organizate trimestrial, în scopul unei mai bune comunicări şi al creării unui parteneriat eficient care să conducă la o creştere sănătoasă şi durabilă a mediului de afaceri din judeţul Argeş.

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!