Cine poate explica dezastrul de la Olimpiada de Informatică?...

Colegiul Naţional "Ion. C. Brătianu" din Piteşti a găzduit zilele trecute sesiunea de evaluare a "lucrărilor" participanţilor la etapa judeţeană a Olimpiadei de Informatică. Întrucât au existat cereri de recorectare a acestora, rezultatele finale au fost afişate de I.Ş.J. marţi. Din păcate, contestaţiile n-au rezolvat situaţia dezastruoasă de la această competiţie. Participanţii din zona noastră, cu mici excepţii, au obţinut rezultate care ridică mari semne de întrebare asupra pregătirii lor. Situaţia este ruşinoasă mai ales în cazul liceenilor ce provin de la o instituţie cu pretenţie de predare "intensivă" a disciplinei Informatică, pentru care sunt alocate nu mai puţin de 16 clase (câte patru pentru fiecare an de studiu), ce se presupune că pregătesc specialişti în domeniu (mai ales că se susţin atestate în acest sens...). Din păcate, goana după locurile de la Mate-Info nu reflectă nimic altceva decât un soi de tendinţă snobistică (de obicei, a părinţilor) sau, mai bine zis, o vânătoare de neînţeles a ceea ce s-a "canonizat" drept profilul cu cele mai "elitiste" clase din oraş. Asta pentru că s-a format în conştiinţa locală a părinţilor această psihoză că toţi copiii cu "medii mari" trebuie neapărat să meargă la clasele de Mate-Info, indiferent de înclinaţiile şi aptitudinile lor. Motivele cele mai evidente sunt orgoliile ("să-i dovedim lui cutare!", "să nu râdă cutare!"), frustrările personale ("dacă n-am fost eu în stare, oblig copilul!") sau ambiţiile care stârpesc personalitatea şi preferinţele copiilor (părinţi care vor ca odraslele să le calce negreşit pe urme). Aşa se face că, după 4 ani în care se chinuie să facă faţă programei, de la acest profil, prea mulţi absolvenţi pleacă spre cu totul alte domenii: Medicină, Filologie (Litere, Limbi străine), Academie Militară sau de Poliţie etc.
Ca să vă faceţi o idee clară după ce veţi citi listele de mai jos, precizăm că, la clasele V-VIII, se puteau obţine maximum 200 puncte, dintre care 20 erau din oficiu. La liceu, cele trei subiecte erau notate cu câte 90 puncte, însumând un total de 270, la care se adăugau din oficiu 30. Acum, ne întrebăm şi noi, cum explică dascălii implicaţi în pregătirea acestor copii faptul că foarte mulţi dintre elevii pe care i-au trimis la Olimpiada de Informatică au luat la etapa judeţeană doar punctele din oficiu sau puţin peste acest nivel?... Şi trebuie să mai ştiţi că acest fiasco nu reprezintă o premieră pentru Curtea de Argeş, fiindcă este al treilea an consecutiv în care "ne fălim" cu astfel de punctaje ruşinoase la Olimpiada de Informatică! Contactat de redacţia ARGEŞ EXPRES, inspectorul şcolar de specialitate, prof. Dan Vorovenci, a declarat că, de fapt, problema nu este la elevi/profesori. "Nivelul de dificultate al acestei olimpiade este foarte ridicat, iar evaluatorul electronic e extrem de strict!", a punctat acesta. Cu o explicaţie pe larg vom reveni în ediţia viitoare. Până atunci, vă prezentăm în cele ce urmează punctajele afişate de I.Ş.J.
Aşadar, la ciclul gimnazial, rezultatele obţinute de elevii din zona noastră au fost următoarele: Bianca Ioana Bărbulescu, clasa a V-a, Şcoala "Mircea cel Bătrân", 20 p; Andreea Sofia Corbeanu, clasa a V-a, Şcoala "Mircea cel Bătrân", 20 p; Mara Ioana Ioneanu, clasa a V-a, Şcoala "Mircea cel Bătrân", 20 p; Anca Teodora Mazilescu, clasa a V-a, Şcoala "Mircea cel Bătrân", 45 p; David Preda, clasa a V-a, Şcoala "Armand Călinescu", 20 p; George Alexandru Bratu, clasa a VI-a, Şcoala "Mircea cel Bătrân", 30 p; Ioan Dorian Ionescu clasa a VI-a, Şcoala "Mircea cel Bătrân", 70 p; Ştefan Buşoi, clasa a VII-a, Şcoala "Carol I", 25 p; Cătălin Cojocaru, clasa a VII-a, Şcoala "Carol I", 20 p; Răzvan Mihai Prelipcean, clasa a VIII-a, Şcoala "Basarab I", 59 p.
Trecem la liceu, unde avem participanţi numai de la C.N.V.V.: Andrei Cîrstescu, clasa a IX-a, 74 p; Ilaria Ghiţă, clasa a IX-a, 38 p; Ioan Mario Nistor, clasa a IX-a, 50 p; Marinescu Valentin Pletea, clasa a IX-a, 44 p; Ioan Radu Stan, clasa a IX-a, 34 p; Marian Ionel Ştefan, clasa a IX-a, 56 p; Emanuel Stiuj, clasa a IX-a, 30 p; Vlăduţ Anghel, clasa a XI-a, 30 p; Răzvan Dobrin, clasa a X-a, 88 p; George Alexandru Iancu, clasa a X-a, 30 p; Sebastian Micu, clasa a X-a, 30 p; Armand Moisescu, clasa a X-a, 39 p; Ionuţ Olteanu, clasa a X-a, 30 p; Vlad Popescu, clasa a X-a, 70 p; Andrei Tavă, clasa a X-a, 130 p; Iuliana Dîrdea, clasa a XI-a, 30 p; Paul Mihăilescu, clasa a XI-a, 36 p; Cătălin Preda, clasa a XI-a, 30 p; Andrei Covaci, clasa a XII-a, 109 p; Răzvan Doica, clasa a XII-a, 38 p; Alexandru Ică, clasa a XII-a, 104 p. În alt context, i-am fi felicitat cu drag pe protagonişti şi pe îndrumătorii lor, însă, în cazul de faţă, nu putem decât, cel mult, să ţinem "un moment de reculegere"!...

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It