Workshop gratuit pentru accesarea fondurilor europene nerambursabile, la Pensiunea Club Dioda din Cicăneşti

Dioda Turism, prin cele trei unităţi ale sale (Hotelul Piscul Negru, Hotelul THR din Curtea de Argeş şi Pensiunea Club Dioda de la Cicăneşti) nu reprezintă doar unităţi de cazare bine cotate şi extrem de apreciate de turiştii care le-au trecut pragul, dar şi spaţii potrivite pentru reuniuni, conferinţe şi seminarii pe diverse teme. Club Dioda, situat pe Strada Principală, Nr. 169, în comuna Cicăneşti, amplasat într-o zonă cu un peisaj feeric şi un aer curat, oferă restaurant, bar, WiFi gratuit în toată proprietatea şi grădină. De asemenea, pensiunea pune la dispoziţie camere de familie şi terasă, toate camerele incluzând, pe lângă birou şi TV, şi o zonă de relaxare. Este bine de ştiut, pentru cei interesaţi, faptul că se acceptă şi vouchere de vacanţă!

Weekend-ul trecut, Club Dioda a găzduit seminarul "Resurse umane competitive în Regiunea Sud-Muntenia". La acesta au luat parte în jur de 50 de persoane, la eveniment fiind prezenţi şi reprezentanţi ai Dioda Grup, precum Vasilica şi Mihai Badea, dar şi Adrian Ambrinos. Ca nişte gazde ospitaliere, aşa cum ne-au obişnuit, aceştia au oferit cursanţilor şi o masă copioasă, răcoritoare şi le-au pus la dispoziţie o sală încăpătoare şi primitoare, total potrivită pentru o astfel de întâlnire.
În cadrul programului amintit vor fi organizate 21 de seminarii şi workshop-uri pentru dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor managerilor şi antreprenorilor, pentru un număr de 420 participanţi. Principalele subcategorii de grup-ţintă pentru care vor fi furnizate servicii de sprijin în cadrul proiectului sunt:
- 100 de angajaţi cu contract individual de muncă, care asigură managementul strategic al întreprinderilor şi care ocupă poziţii de management în întreprinderi (manager general, director general, manager executiv, director executiv, director adjunct, manager de departament, manager de produs, manager de linie);
- 40 de angajaţi cu contract individual de muncă din departamentele de Resurse Umane;
- 370 antreprenori care-şi gestionează propriile afaceri.
De reţinut este faptul că participarea, consultanţa pentru dezvoltarea firmei, elaborarea planului de afaceri, strategia pentru dezvoltare, identificarea şi depunerea dosarului pentru accesarea fondurilor europene nerambursabile SUNT GRATUITE!

Trainer-ul seminarului a fost Octavian Bulearcă. Acesta le-a vorbit participanţilor despre proiectele pentru accesarea fondurilor europene nerambursabile. "Există la ora actuală finanţări pe P.O.C.U. - Programul Operaţional Capital Uman, aşa cum este acest proiect despre care discutăm astăzi. O afacere trebuie să beneficieze de oportunitate (şansa, ideea, contextul de a dezvolta afacerea), personalitatea (se referă strict la manager), credibilitatea (cât de credibil sunt eu ca om, în crearea afacerii mele), iar al 4-lea factor într-o afacere este norocul. Avem cea mai mică rată de antreprenori la nivelul Uniunii Europene: 12 la mie! Prin aceşti 12, mă refer şi la cei care au un magazinaş de cartier, dar şi la cei care au afaceri cu un capital de milioane de euro. Problemele antreprenorilor sunt: unicitatea (teama de a nu se lansa într-o afacere care deja există pe piaţă), teama (de a nu greşi, de a pierde banii investiţi), perfecţionismul (manifestat la oameni cu o anumită personalitate care-şi doresc să facă lucrurile foarte bine şi se gândesc că nu sunt în stare să se ocupe de această afacere), neştiinţa (oamenii nu ştiu să facă o treabă de la cap la coadă şi nici măcar nu ştiu de unde s-o înceapă)", le-a explicat cursanţilor trainer-ul Octavian Bulearcă.

În continuare, acesta a dat şi câteva exemple de afaceri de renume la ora actuală, care s-au pus pe picioare cu resurse financiare minime. "În România există un antreprenor de succes, se numeşte Ruxandra Alexianu, şi este cea care a inventat şi brevetat Vitamin Aqua. Aceasta a accesat o finanţare europeană de 200.000 de euro, a făcut o fabrică, a adus vitamine din afara ţării, a importat până şi sticlele. Femeia a reuşit să se impună pe piaţă printre cel puţin 3 mari giganţi în domeniu. A avut, ce-i drept, de partea ei şi 3 colaboratori, fiecare ocupându-se de bani, marketing şi dezvoltarea fabricilor. Cel mai greu i-a fost să intre pe piaţă. Ruxandra Alexianu şi-a prezentat băutura la câteva petreceri, a avut succes, după care a reuşit s-o introducă pe piaţă, în două mari lanţuri de benzinării. Un alt exemplu este firma Pegas, care a debutat cu doi români care s-au chinuit să obţină licenţa, pentru că cineva deţinea acest brand. L-au urmărit până când a ajuns la scadenţă, după care au brevetat la OSIM numele <<Pegas>>. A ajuns apoi bicicleta definitorie a copiilor români. Al 3-lea exemplu este Fan Courier, care a început cu 2 oameni, o garsonieră închiriată, un copiator, o imprimantă şi 2 calculatoare. La ora actuală este gigantul firmelor de curierat! Cei 2 antreprenori au reuşit să pună pe picioare o afacere cu o investiţie de cel mult 10.000 de euro, la vremea respectivă, iar acum <<învârt>> milioane de euro...", a adăugat Octavian Bulearcă. Tot de la acesta am aflat că, în România, semnarea unui contract pentru finanţare nerambursabilă durează în medie un an şi jumătate, comparativ cu alte ţări din Uniunea Europeană, unde contractul se semnează după maximum 20 de zile.
"Workshop-urile se vor desfăşura şi în luna noiembrie, în toate locaţiile noastre: Hotel Piscul Negru, Pensiunea Club Dioda şi Hotel THR Curtea de Argeş!", ne-a informat Vasilica Badea.

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It