Strategia comercială a Comisiei Europene pentru următorii ani

Comisia Europeană şi-a prezentat, săptămâna trecută, strategia comercială pentru următorii ani. Reflectând conceptul de autonomie strategică deschisă, aceasta se bazează pe voinţa UE de a contribui la redresarea economică prin sprijinirea transformărilor verzi şi digitale, precum şi pe un accent reînnoit pe consolidarea multilateralismului şi pe reformarea normelor comerţului mondial pentru a se asigura că acestea sunt echitabile şi durabile. Dacă este necesar, UE va adopta o poziţie mai fermă în apărarea intereselor şi valorilor sale, inclusiv prin intermediul unor noi instrumente. Abordând una dintre cele mai mari provocări ale epocii noastre şi răspunzând aşteptărilor cetăţenilor săi, Comisia plasează durabilitatea în centrul noii sale strategii comerciale, sprijinind transformarea fundamentală a economiei sale pentru ca aceasta să devină neutră din punct de vedere climatic. Strategia include o serie de acţiuni principale care vizează consolidarea norme comerciale la nivel mondial şi contribuţia la redresarea economică a UE. În ceea ce priveşte noua strategie, Valdis Dombrovskis, vicepreşedintele executiv şi comisarul pentru comerţ, a declarat: "Provocările cu care ne confruntăm necesită o nouă strategie pentru politica comercială a UE. Avem nevoie de un comerţ deschis, bazat pe norme, pentru a contribui la restabilirea creşterii economice şi la crearea de locuri de muncă după pandemia de COVID-19. Politica comercială trebuie, de asemenea, să sprijine pe deplin transformările verzi şi digitale ale economiei noastre şi să conducă eforturile globale de reformare a OMC. În plus, ar trebui să ne ofere instrumentele necesare pentru a ne apăra atunci când ne confruntăm cu practici comerciale neloiale. Urmărim o abordare deschisă, strategică şi fermă, care pune accentul pe capacitatea UE de a face propriile alegeri şi de a modela lumea din jurul său prin asumarea rolului de lider şi prin angajamentul său, reflectând interesele şi valorile noastre strategice".

Ca răspuns la provocările actuale, strategia acordă prioritate unei reforme majore a Organizaţiei Mondiale a Comerţului, inclusiv angajamente globale privind comerţul şi clima, noi norme pentru comerţul digital, norme consolidate pentru combaterea denaturărilor concurenţei şi restabilirea sistemului său de soluţionare obligatorie a litigiilor. Noua strategie va consolida capacitatea comerţului de a sprijini tranziţia digitală şi cea climatică. În primul rând, contribuind la realizarea obiectivelor Pactului verde european. În al doilea rând, prin eliminarea barierelor comerciale nejustificate din economia digitală pentru a profita de beneficiile tehnologiilor digitale în comerţ. Prin consolidarea alianţelor sale, cum ar fi parteneriatul transatlantic, împreună cu un accent mai puternic pe ţările învecinate şi Africa, UE va fi mai în măsură să modeleze schimbările globale. În paralel, UE va adopta o abordare mai strictă şi mai fermă în ceea ce priveşte punerea în aplicare şi asigurarea respectării acordurilor sale comerciale, combaterea comerţului inechitabil şi abordarea preocupărilor legate de sustenabilitate. UE îşi intensifică eforturile pentru a se asigura că acordurile sale aduc beneficii negociate lucrătorilor, fermierilor şi cetăţenilor săi.

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

 
Pin It