Argesexpres.ro - Stiri Curtea de Arges
Fondat în 1999
vineri 29 martie 2024 07:28

Am primit la redacţie un Drept la replică, pe care-l publicăm aşa cum a fost transmis prin poşta electronică, fără a interveni cu ceva în textul semnatarului

In articolul publicat in data de 31.03.2015 sub denumirea "Concursul pentru postul de la Biblioteca va fi dus in instanta", va solicit un drept la replica, deoarece D-l Stefan Dumitrache a afirmat faptul ca:

" In cazul candidatului pentru postul de manager, studiile de Drept nu sunt acelasi lucru ca si biblioteconomia. La dosarul de concurs nu a fost depusa o diploma care sa ateste studiile in biblioteconomie, sau privind cei doi ani vechime in specialitatea acestor studii",  aceste afirmatii, denaturand fondul cauzei, dezinformand opinia publica, pe de o parte, iar pe de alta parte, producand pagube de imagine persoanei mele.

  

Constat, onorati domni, faptul ca in continuare, discriminarea este la ea acasa, luand forme publice, pe de o parte iar pe de alta parte constat ca necunoasterea limbii romane, a unor oameni de cultura, conduce la astfel de interpretari alambicate care conduc la discriminare, pe criterii profesionale, pe criteriu de nationalitate, indeplinind forma discriminarii   directe si indirecte.

  

In anuntul Primariei Mun.Curtea de Arges, publicat sub nr.4107/13.02.2015  conditiile de participare la concursul pentru postul de Manager de Biblioteca sunt:

  

-studii universitare de licenta absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta in biblioteconomie;

-pregatire sau experienta in management, devedite prin adeverinta, certificat, atestat sau diploma;

-minim 2 ani vechime in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei;

  

Dosarul de candidatura al persoanei mele, contin urmatoarele documente, printre altele:

-  diploma de licenta in domeniul economic, absolvita in anul 2004;

- diploma de master in domeniul managementului, absolvita in 2006;

- diploma de licenta in domeniul drept, absolvita in anul 2014;

- adeverinta de vechime care atesta faptul ca am experienta de peste 3 ani,  in domeniul economic, in functii de conducere.

  

Onorati domni/doamne, limba romana, trateaza astfel cuvintele "sau" si "biblioteconomie", iar ca sa nu fiu partinitor, voi prelua din dex, astfel:

"SAU =  conj. 1. (Cu funcţie disjunctivă) Ori, fie: - Leagă noţiuni sau propoziţii care se exclud ca opuse sau contradictorii) Plânge sau râde? " = de aici se trage concluzia ca la concursul pentru postul de Manager de Biblioteca se putea prezenta orice persoana cu diploma de licenta, din orice domeniu, precum si persoane care aveau cursuri de biblioteconomie, fie ei cetateni romani sau cetateni ai unui stat menbru al UE.

"biblioteconomie = s. f. Ramură a bibliologiei care studiază formarea, administrarea şi organizarea bibliotecilor" fiind o subramura a bibliologiei, in nici un caz, in Romania sau UE nu se elibereaza diplome de licenta pe acest domeniu, deoarece nu exista.

Definind managementul, putem spune ca este arta de a pune in valoare procesele organizationale ale unei persoane juridice de drept public sau privat care urmareste integrarea activitatilor de previzionare, organizare, coordonare, conducere si evaluare in scopul indeplinirii obiectului de activitate.  Raportandu-ma la definirea biblioteconomiei, prin echivalenta, se poate observa faptul ca natura specializarii de master in management presupune ca subramura a acesteia si activitatea de  conducere si administrare a bibliotecilor.  

  

Analizand cerintele concursului raportate la documentele din dosar, prin prisma gramaticii limbii romane, reiese urmatoarele: in calitate de candidat inregistrat in concursul pentru postul de manager de biblioteca, avand diploma de licenta in domeniul economic, cu diploma de master in management si experienta de peste 3 ani vechime in domeniul economic, aveam dreptul de a candida pentru acest post.

  

In situatia actuala, discriminarea raportat si la infractiunea de abuz in serviciu, prejudiciaza drepturile mele, fapt ce ma simt lezat, fiind in momentul acesta, in procedura administrativa de reparare a prejudiciului.

Am ajuns, onorati domni si doamne, ca pregatirea profesionala asidua, pe care am derulat-o pe perioada a peste 10 ani, pe diferite domenii de activitate: economic, juridic si de management sa nu conteze in fata unor oameni de cultura, pentru care limba romana nu se raporteaza la valorile ei gramaticale ci doar la propriile interese care nu sunt de natura sa respecte drepturile cetatenesti si nici drepturile omului.

  

In cadrul articolului publicat de dvs. apare ca solicit daune morale de 1.000.000 euro si daune materiale de 52.000 euro, daca nu sunt repus in situatia anterioara, fapt ce altereaza adevaratele intentii ale mele.

  

Pentru buna informare a opiniei publice, am solicitat administratiei publice locale, ca in termen de 15 zile de la primirea petitiei sa purceada la urmatoarele:

-                    repunerea în situaţia anterioară datei de 10.03.2015 şi reevaluarea dosarului de candidatură;

-                    anularea tuturor actelor de procedură şi a actelor ce afectează patrimoniul public şi financiar în procesul de executare a bugetului alocat derulării acestei recrutări;

-                    comunicarea deciziilor părţii vătămate

  

Astfel, numai   in cazul refuzului Primariei Municipiului Curtea de Arges, de a repara ceea ce a daunat bunului mers al concursului, voi solicita in instanta recuperarea prejudiciului produs persoanei mele.

  

Stimati domni si doamne ai redactiei ziarului Argesul Expres, solicit ca sa fie publicat adliteram, pe prima pagina din ziar, acest drept la replica, asa cum art.10 din codul deontologic al jurnalistului le prevede, pastrandu-va impartialitatea, in caz contrar voi solicita repararea in instanta a prejudiciului produs.

Va multumesc pentru solicitudine

Cu deosebit respect,

  ec.Marius BALAN

 

 

Pin It

Economiseşte timp şi bani abonându-te la  la orice poștaș sau oficiu poștal din județ ori din țară!

Abonamentul pe o lună costă 10 lei, pe trei luni 28 de lei, pe șase luni 54 de lei, iar pe un an 100 de lei.