Economisiți timp și bani abonându-vă la  la orice poștaș sau oficiu poștal din județ ori din țară!
Abonamentul pe o lună costă 15 lei, pe trei luni 42 de lei, pe șase luni 80 de lei, iar pe un an 150 de lei.

"Egregora: Comoara pierdută", primul serial de televiziune istoric românesc - o aventură captivantă prin timp şi legende!

# Filmările vor ajunge şi la Curtea de Argeş şi în împrejurimi

# În distribuţie: Maia Morgenstern, Daniel Nuţă, Eduard Trică, Ştefan Velniciuc, Dimitri Bogomaz şi alţii

# Bugetul se ridică la 10 milioane de euro

Spectacolul de televiziune românesc capătă în prezent noi valenţe, datorită unui proiect de excepţie al regizorului Andrei Chiriac. Acesta lucrează pentru a aduce pe micile şi marile ecrane o producţie despre care există aşteptări că ar putea să concureze oricând cu marca hollywoodiană "Urzeala tronurilor". Este vorba despre "Egregora: Comoara pierdută", o trilogie aflată în plin proces de "facere", constituită sub forma unei poveşti medievale, dar romanţată, bazată pe legende şi mituri din tradiţia autohtonă, care se întreţes cu fapte istorice autentice. Ideea acestui proiect s-a conturat în anul 2007, când, în urma unei vizite la Sarmisegetuza, în Munţii Şureanu, Andrei a aflat despre legenda comorii lui Decebal şi a auzit mai multe istorioare despre strămoşii daci. De la acest moment de revelaţie au trecut câţiva ani până când regizorul a reuşit să adune resursele necesare pentru a da startul proiectului. Producţia se filmează în unele dintre cele mai frumoase locuri din ţara noastră - în total, aproape 200, între care se regăsesc Bâlea Lac, Curtea de Argeş, Corbii de Piatră, Nămăieşti, Poienarii de Argeş, Sarmizegetusa, Râşnov, Sighişoara, Mănăstirile din Moldova, Castelul Corvinilor, Munţii Bucegi, Braşov, Bucureşti, Peştera Polovragi, Mănăstirea Cârţa, Vârful Omu, Peştera Ialomicioara sau Cazanele Dunării - locul unde, de altfel, au fost trase primele cadre. Totul este pură aventură învăluită în mister, invitându-ne să descoperim lumi antice necunoscute, filosofii şi religii de mult uitate, filmul fiind, în acelaşi timp, o veritabilă promovare a frumuseţilor unice ale României... Pentru ca producţia să poată fi finalizată la standarde înalte, competitive, este nevoie de o finanţare de aproximativ 10 milioane de euro. Filmările au început în 2018, iar în final vor fi 36 de episoade, împărţite în trei serii a câte 12 episoade, cu twisturi şi numerose răsturnări de situaţii. Au fost turnate deja secvenţe în locuri precum Munţii Piatra Craiului, Cazanele Dunării, Sfinxul, Peştera Ialomicioara, Valea Obârşiei, Lacul Bâlea, Nămăieşti şi Corbi...

Egregora relatează călătoria a nouă orfani care pornesc într-o aventură spectaculoasă, cu scopul de a găsi comoara pierdută a regelui Decebal. Pe acest traseu plin de provocări, copiii vor întâlni tot felul de personaje: mentori, inamici şi, inevitabil, şarlatani. Printre personalităţile istorice reale care vor apărea în film se va afla şi temutul domnitor Vlad Ţepeş. Potrivit regizorului, la finalul călătoriei, copiii vor înţelege viaţa aşa cum este, cu părţile frumoase şi cu tristeţile ei. Din distribuţia serialului fac parte nume de calibru, precum Daniel Nuţă (Vlad Ţepeş), Eduard Trică (Radu cel Frumos), Maia Morgenstern (contesa Madgia), Ştefan Velniciuc (Iancu de Hunedoara), Dimitri Bogomaz (Călugărul), Ionuţ Deliu (Ionuţ), Florin Stancu (Stancu), Andrei Chiriac (căpetenia Dragonilor), Răzvan Gheorghiu (actor şi cascador, îl joacă pe Arun), precum şi numeroşi figuranţi care contribuie la crearea culorii de epocă. Printre aceştia se numără şi Vlăduţ Oprică, cunoscutul campion de lupte MMA de origine din Corbeni, care joacă rolul unui soldat din armata lui Vlad Ţepeş şi a fost deja prezent la scenele filmate pe dealurile de la Nămăieşti, ilustrând lupta dintre domnitor şi vărul său Vladislav. "Când filmezi, te transpui în poveste şi parcă te simţi acolo, în istorie, îţi imaginezi cum erau vremurile, îţi dă o stare ciudată, ca şi cum ai fi trăit cândva aceste lucruri şi acum rememorezi... Pentru mine a fost o experienţă de neuitat, chiar dacă am mai filmat, fiindcă acesta a fost primul film istoric din cariera mea şi lucrurile sunt mult mai profunde. Sunt încântat să iau parte la acest proiect, care este minunat şi cred că va promova mult ţara... Atmosfera a fost super, iar producătorul-regizorul şi toată echipa sunt de nota 1.000! Se implică foarte mult şi vor să creeze ceva ce nu s-a mai făcut de mulţi ani în cinematografia românească... Totul se desfăşoară cu simţ de răspundere", ne-a declarat Vlăduţ.

Noi am stat de vorbă şi cu regizorul Andrei Chiriac, care ne-a dezvăluit, printre altele, că are sânge argeşean, întrucât bunicul său s-a născut pe aceste meleaguri şi a avut, pe vremuri, o casă de oaspeţi chiar în locul în care se află acum parcul "Meşterul Manole": Hanul familiei Chiriac. Andrei a fost iniţiat în lumea filmului în România, în anul 1992, la Şcoala de Cascadorie a lui Szobi Cseh, având câteva apariţii în filme româneşti. A studiat cursuri de regie, scenaristică şi film în America, la Şcoala de Arte Vizuale din New York, după care s-a întors în ţară ca student străin pentru a se perfecţiona în regie de film la UNATC. Dat fiind parcursul pregătirii profesionale, viziunea sa cinematografică este foarte apropiată de cea hollywoodiană. Andrei Chiriac este cunoscut publicului român pentru filmul "Istorii despre Vlad Voievod Drăculea" (2015).

Vă invităm, în cele ce urmează, să descoperiţi câteva secrete din culisele trilogiei:

- Cum a pornit totul şi cât de greu a fost începutul?

- Drumul a fost foarte lung pentru că ne-am lovit de uriaşa provocare a aspectului financiar. În schimb, scenariul s-a scris foarte repede, ca după dictare. În doar câteva luni, primul draft era gata: aproape 500 de pagini. Între timp, l-am şlefuit... A durat mulţi ani până când am obţinut o primă finanţare pentru a începe să filmăm. Nici acum nu stăm foarte bine! Evident că avem nevoie de finanţare şi am apelat la tot felul de foruri româneşti şi internaţionale pentru susţinerea acestui proiect, care este un veritabil brand de ţară ce pune într-o lumină foarte frumoasă România şi cultura străveche. Abia în urmă cu 3 ani, o firmă de publicitate mi-a redirecţionat acei 2% şi, cu alte mici sponsorizări lunare, am reuşit să strâng nişte bani pentru primele secvenţe din primul sezon.

- De unde acest titlu?...

- Conceptul "Egregora" reprezintă o fiinţă psihică emanată din conştiinţa colectivă - o sete colectivă pentru aventură şi mister. Eroii filmului sunt marginalizaţi ai societăţii: au trăit experienţe traumatizante într-o lume lipsită de toleranţă şi au avut de înfruntat durerea, violenţa şi frica. Uniţi printr-un vis comun, speranţa unei vieţi mai bune, aceştia vor trece peste toate obstacolele pe care acest gen de călătorie le presupune. Vor descoperi magia minunilor naturii, care se află ascunsă în vechiul Regat Dacic. De asemenea, vor învăţa că numai împreună, acţionând ca fraţii, se pot redescoperi şi maturiza.

- Ce doreşti să demonstrezi prin proiectul tău?

- România este un izvor nesecat de legende, basme şi poveşti. Din păcate, în ultimele decenii, poveştile şi basmele au fost neglijate aproape în totalitate, iar generaţiile tinere se orientează spre mituri, eroi şi legende care aparţin altor culturi. Vedem din ce în ce mai des că filmele bazate pe legende precum "Stăpânul Inelelor", "Harry Potter", "Războiul Stelelor" sau "Urzeala tronurilor" etc. sunt foarte vizionate şi apreciate de publicul român şi m-am gândit că ar fi timpul să le oferim un film inspirat din legendele şi miturile autohtone. În plus, eu am încercat să fac o carte de vizită a României, punând nişte eroi într-un context fabulos în locuri minunate ale ţării noastre. Vom filma în curând tot în zona Câmpulung, vom veni la Curtea de Argeş, Corbii de Piatră, Poienarii de Argeş... Chiar şi pe Valea lui Stan o să fie o scenă anume! Curtea de Argeş este la loc de cinste şi ne vom lega inclusiv de Mănăstire... Perioada lui Vlad Ţepeş a fost acoperită, ne vom mai referi la Brâncoveanu, amintim despre Neagoe Basarab - mici secvenţe în sezonul II şi III, despre faimoasele tăbliţe de la Sinaia, trecem şi prin domnia lui Carol I, îl amintim şi pe B.P.D. Haşdeu. Oamenii vor descoperi multe detalii picante din istorie!

- Pe câte planuri se desfăşoară acţiunea?

- Serialul începe cu epoca lui Vlad Ţepeş, arătând intriga de la curtea lui Vlad Dracul, iniţiat în Ordinul Dragonilor, relaţia între cei 3 fraţi (Vlad, Radu, Mircea)... Vom filma secvenţe şi din timpul domniei lui Decebal, arătând şi acolo luptele duse cu romanii în anii 105-106, când se presupune că dacii şi-au ascuns comoara în 3 locuri diferite. În ultimu sezon ne vom referi şi la Cucuteni şi la alte civilaţii care ar fi fost pe teritoriul României de 6-7.000 de ani, fără a uita de Tăbliţele de la Tărtăria... În timpul prezent, avem călătoria acestor copii, care, la un moment dat, găsesc în arhiva Ordinului Dragonilor un jurnal secret al lui Vlad Ţepeş, unde se vorbeşte alegoric despre comoara ascunsă a dacilor...

- În ce stadiu sunt filmările?

- Acum filmez partea istorică, din perioada lui Vlad Ţepeş, apoi facem montajul şi aşteptăm o finanţare mai mare ca să putem finaliza cele 12 episoade ale primului sezon... Am început la Cazanele Dunării, cu Peşterile Ponicova şi Veteranilor, unde am surprins ceva spectaculos, cu o rază care pătrunde printr-o fantă şi luminează o anumită zonă... M-am legat de acest aspect ca să creez o secvenţă frumoasă, mistică.

- Ce scene se vor derula în Oraşul Regal?

- La un moment dat, tinerii din film trec prin Curtea de Argeş, invitaţi de directorul unui muzeu de istorie, care le dezvăluie secretele unui mormânt vechi... Este vorba despre cel cu numărul X, al presupusului prinţ Negru Vodă.

- Filmul acoperă o perioadă foarte mare din istorie. Cum se vor împleti secvenţele?

- Cu dibăcie scenaristică, toate aceste episoade şi călătoriile personajelor se vor lega armonios... În România s-a promovat un alt fel de a face cinema: mai de festival, mai pretenţios, pentru un anumit tip de public. Cred că acest gen nou de film va deschide un drum foarte frumos pentru cei care pot să şi ducă această "povară". Trebuie foarte multă dragoste pentru proiect ca să poţi duce la capăt aşa ceva. Este foarte solicitant, dificil...

- Implicarea ta presupune doar scenariu şi regie?

- Nu. Am şi eu un mic rol acolo. Interpretez un personaj - un fel de şef al Ordinului Dragonilor, care ştie nişte secrete şi doreşte să-l ajute pe Vlad Ţepeş la un moment dat să înţeleagă care ar fi drumul spre poarta Templului.

- Ai făcut o documentare laborioasă sau te-ai bazat mai mult pe imaginaţie?

- Filmul nu este istoric, ci de epocă. Romanţez cartea de istorie de dragul tehnicii de a scrie un scenariu, pe care am învăţat-o în America. Nu am făcut documentare la început. Scenariul a fost inspirat şi am citit apoi cărţi care mi-au confirmat ceea ce intuisem anterior. Menţionez că totul este un pic romanţat, filmul fiind de epocă. Ştim că aşa se face şi la Hollywood. Prin urmare, oamenii nu trebuie să se aştepte la acurateţe istorică, ci să înţeleagă că este o poveste inspirată din realitate, dar cu personaje fictive în mare parte. Doar 5% sunt preluate din realitatea istorică... Povestea poate fi adaptată oricum. Acestea sunt licenţe cinematografice. Noi spunem de la început că lumea are ocazia să vadă ceva diferit. Pentru iubitorii de film va fi un reper în ceea ce priveşte cinematografia românească şi este, totodată, un produs de export cu care sper să ne mândrim cât de curând peste hotare!

- Ce poţi să-mi spui despre costume şi decor?

- Vor fi anumite construcţii de decor, în primul sezon, cam de la episoadele 5-6... Trebuie să reconstituim câteva peşteri, grote, ca şi cum ar fi cele originale, unde vom trăi aventuri. Avem de reprodus şi nişte presupuse catacombe din Sighişoara... Aceste lucruri costă şi le las la final de filmări. Costumele sunt închiriate de la Studiourile Buftea. Am mai făcut câteva pentru figuranţi... Este o problemă: cel care le semnează şi le concepe, de obicei, este pictor de costume, iar costurile sunt foarte mari... Ca un detaliu de culise, costumul lui Ţepeş este cel original din filmul lui Doru Năstase, din anul 1979. Pentru cunoscători, transmitem un omagiu pentru ce a fost cinematografia românească odată...

- A fost dificil să-i convingi pe actori de amploarea şi de potenţialul acestui proiect?

- Nu, nicidecum! Sunt bucuroşi să joace în film şi toată lumea a fost recompensată financiar foarte bine, la nivelul pieţei. La fel şi echipa de filmare... Aceşti oameni curajoşi, încrezători şi, mai ales, profesionişti, care alături de regizor, merg umăr la umăr pentru a da viaţă unuia dintre cele mai îndrăzneţe proiecte româneşti din industria filmului autohton...

- Ce costuri presupune primul sezon şi cam când ar fi gata?

- Ne propunem, într-o lume normală, 3,5 milioane de euro primul sezon. Avem ceva sponsori, prieteni care ne susţin... Eu estimez că va fi gata într-un an. Dacă banii ar veni mâine, cu heirup, un prim episod ar fi disponibil pentru difuzare la 1 decembrie anul acesta. Dar ştim că banii nu pică din cer...

- Mulţumim, Andrei, pentru amabilitatea cu care ne-ai răspuns! Îţi urăm succes şi aşteptăm cu nerăbdare să-ţi vedem echipa în acţiune la Curtea de Argeş!

- Mulţumesc şi eu! Vă ţinem la curent...

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It

     Ți-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!