Ce-ar fi să mai schimbăm câte ceva?

Onor Guvernul României a înaintat Comisiei Europene Masterplanul General de Transport pentru exerciţiul financiar 2014-2020. Din el lipseşte autostrada Piteşti-Sibiu, cu trecere prin Curtea de Argeş, pentru care CNADR abia scosese pe SEAP studiul de fezabilitate. Altul nou, pentru că cel vechi tocmai a expirat. Nu mai contează că s-au cheltuit nişte bani frumoşi pe el, nici că pentru ăsta nou s-au alocat peste 10 milioane de euro, dar la ce mai foloseşte dacă guvernul n-are de gând s-o facă? Încă nu am cunoştinţă de vreo reacţie a oamenilor cu ceva răspunderi în judeţul ăsta, deşi ministrul Rus îşi anunţase cu ceva vreme în urmă intenţia de a da autostrada pe un drum expres. Linişte totală, şi atunci, şi acum. N-are importanţă că francezii de la Uzinele Dacia, cel mai mare contributor la bugetul ţării, ameninţă cu mutarea producţiei în Africa, nici că prin semnătură amintitul guvern şi-a asumat realizarea Coridorului IV Paneuropean, cu includerea tronsonului respectiv. Admitem că pentru Ponta, Dragnea şi ceilalţi pot fi alte priorităţi, dar de ce tac Florin Tecău, Tudor Pendiuc, deputaţii şi senatorii Argeşului? L-am văzut mai des intervenind în presă pe Constantin Stroe, decât pe oricare dintre politicienii din Piteşti ori de la noi, din Curtea de Argeş. Se scoate mereu la înaintare chestia cu preţurile prea mari ale acestui tronson, e mult mai ieftin, cică, să lăţim cu o bandă şoseaua existentă, dar dacă pleacă Dacia, cât pierdem? Zecile de mii de salariaţi care câştigă o pâine de pe urma constructorului de automobile, dintre care mulţi i-au votat, chiar să nu însemne nimic pentru cei care sunt puşi astăzi să decidă destinul Argeşului? N-are nimeni curaj să bată cu pumnul în masa guvernului?...

 Trecerea forţată în rezervă a lui Constantin Nicolescu a lăsat PSD Argeş fără prea multe uşi deschise la Bucureşti, unde se fac, de fapt, jocurile. Florin Tecău, care a stat aproape toată viaţa în postura de adjunct, n-a tranşat încă bătălia pentru şefie din propriul partid. Deci, cum să-l convingă pe Dragnea că Argeşul e îndreptăţit să aibă autostradă?...Totuşi, vorbim despre o organizaţie judeţeană care a scos nişte scoruri mari la toate alegerile. Cu ce s-au ales însă argeşenii? Să ne amintim doar de drumuri: Piteşti-Câmpulung e o catastrofă, Curtea de Argeş-Câmpulung se apropie, spre Vâlcea - şi de la Piteşti, şi dinspre noi - e aproape închis. Nici autostrada spre Bucureşti nu e chiar în regulă, deci, ce să mai avem pretenţie la drumurile judeţene şi comunale? Aşa că mă gândesc, de ce n-am încerca noi şi alte variante? Poate, chiar la apropiatele alegeri prezidenţiale...

 

 

Pin It