Argesexpres.ro - Stiri Curtea de Arges
Fondat în 1999
joi 25 aprilie 2024 23:03

Editorial AMOS NEWS - Arafat în arahat

Raed Arafat tinde să devină filosoful, moralistul şi pilduitorul campaniei anti-COVID şi cheia universală a tuturor situaţiilor de criză. Alarmat de numărul crescut al contaminărilor, Arafat a ieşit la rampă, împins şi de ceilalţi care dirijează campania. Bântuie un vânt de panică şi de alarmă. În ciuda propagandei, a comunicatelor, a publicităţii difuzate pe toate canalele, oamenii nu prea mai cred în mesajele autorităţilor, adică în zisele celor care reprezintă statul român. Drept pentru care părintele SMURD şi-a încordat muşchii şi ne-a oferit o comparaţie cu o scenă demnă de un film american.

"Apare o urgenţă în timpul zborului şi urgenţa pune în risc avionul. Şi comandantul preia şi e suveran şi spune faceţi asta, spune copilotului ce să facă, se consultă între ei şi iau măsurile. În avion sunt pasagerii şi apare un jurist şi spune pasagerilor: <<Cu ce drept ei iau decizii, e viaţa noastră, e libertatea noastră, dacă iau decizii greşite? Haideţi să votăm acum ca pilotul să nu mai apese niciun buton, decât dacă noi suntem de acord, să-l apese prin vot>>", a declarat Arafat la Digi24. Ce vrea să spună comparaţia? Dacă nu ascultaţi de noi, ne prăbuşim! Aparent, comparaţia este grăitoare. Numai aparent! Pentru că, în ciuda faptului că Arafat mai semnează şi cu titlul de "comandant", nu el conduce. Şi nici Vela şi nici Orban. Adevăratul comandant în situaţia de faţă este Klaus Iohannis. El a decis starea de urgenţă şi el şi-a asumat comanda, el a dat indicaţii, el a primit rapoartele, el a făcut anunţurile-cheie şi el a avansat toate promisiunile. Şi numai el ştie destinaţia (dacă o fi existând vreuna). Fără ştirea lui nu s-a hotărât nimic. Din păcate, Klaus Iohannis este cel mai împiedicat comandant aflat la manşa "avionului" numit România. Un amator ajuns la cârma avionului după tot felul de calcule, negocieri şi aranjamente ale celor preocupaţi de "folosirea" aeronavei în cauză.

În povestea inventată de Raed Arafat, de vină sunt pasagerii care vor să decidă butoanele şi manevrele comandantului. Adică poporul! Şi prin votul neprofesionist al pasagerilor (votul fiind în acest caz o soluţie nefastă, dacă nu chiar cretină, vrea să spună secretarul de stat, şi el parte din echipa de comandă a avionului) s-ar putea ajunge la prăbuşire. Şmecher Arafat! Echipajul de bord n-are nicio vină. Numai pasagerii au dus avionul în situaţia de pericol. Comandantul aeronavei, cel cu sintagma "o gripă banală" - nu. Tătaru, Costache, Orban, Vela Arafat, Rafila şi Streinu Cercel, adică mecanicul, electricianul şi inginerul de bord, adică membrii echipajului sunt nişte genii şi nişte eroi nevinovaţi. Ei deştepţi şi profesionişti nevoie mare la comanda unui avion plin cu proşti şi neascultători.

De unde vin neîncrederea şi reacţiile incoerente ale pasagerilor? De ce pun la îndoială deciziile echipajului? De unde neîncrederea în comandant şi în echipaj? Nu cumva de la greşelile repetate şi caraghioase ale acestora? N-a ştiut echipajul că la bordul avionului se vând în regim de "duty free" medicamente, echipamente şi măşti şi se schimbă fotolii şi locuri? Nu cumva populaţia a început să râdă de echipaj, să-şi bată joc de el şi în acelaşi timp să se teamă de situaţia în care a ajuns "avionul România" numai după ce a realizat ce prostii enorme debitează, ordonă şi ce afaceri pun la cale în zbor?

Raed Arafat aruncă toată vina pe pasageri de parcă n-ar şti că securitatea aeronavei este asigurată de ofiţerii unor servicii secrete. Şi chiar era pe vremea lui Ceauşescu şi cred că mai este şi acum. Şi în loc să protejeze aeronava aflată în criză, în pericol, ofiţerii de la bord se întrec între ei în afaceri, chefuri, achiziţii, vânzări, contracte, promovări şi învârteli? N-a auzit Raed Arafat de afacerile nesimţite ale băieţilor din Serviciile secrete, puse la cale pe aeronava în cădere? Nu ştie nimic despre gafele şi greşelile echipajului? Preferă să frece ridichia pasagerilor în loc să tragă un semnal de alarmă în legătură cu nepăsarea şi neprofesionalismul comandantului?

Nu cumva toate învârtelile şi sforăriile echipajului se desfăşoară sub nasul şi cu acordul comandantului? Iar acesta sau este orb sau este prost sau este doar complice la toate cele? Alte variante nu mai există! Specializat în salvări şi situaţii de urgenţă, Raed Arafat a rămas pe postul de căprar cu veleităţi de filosof al pandemiei. Favoritul televiziunilor debitează zilnic recomandări, sfaturi, concluzii şi măsuri. Toată ceata de amatori aflată la putere îl împinge pe şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă să iasă pe televiziuni şi să explice situaţia periculoasă în care se află "aeronava" cu populaţia României. Şi Arafat, convins că el este un fel de colonel-comandant şi guru al stărilor de urgenţă, bate televiziunile şi joacă rolul înţeleptului în materie. Arafat crede că încă mai este în situaţia în care populaţia ieşea pe străzi în zilele în care Traian Băsescu voia să scape de dînsul. Şi că poate zice orice îi trece prin minte pentru că oamenii îl cred orbeşte şi că el se poate apăra cu argumentul că este doar "un atac incorect" asupra sa. Raed Arafat nu realizează că au mai trecut peste înclinaţiile sale de vrăjitor şi un accident de la Colectiv, şi un purcoi de ezitări şi bâlbe din criză pandemică. Şi nu mai ţine!

"Oare avionul credeţi că mai ajunge la destinaţie? Eu nu cred. Acelaşi lucru este aici", a spus Arafat la Digi24. Dând vina pe pasageri, Raed Arafat încearcă să ascundă o mulţime de greşeli grave de pilotaj. Dar de picat, tot pică! În aer n-are cum să rămână!

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It

Economiseşte timp şi bani abonându-te la  la orice poștaș sau oficiu poștal din județ ori din țară!

Abonamentul pe o lună costă 10 lei, pe trei luni 28 de lei, pe șase luni 54 de lei, iar pe un an 100 de lei.