Argesexpres.ro - Stiri Curtea de Arges
Fondat în 1999
vineri 19 aprilie 2024 02:58

Se pun bazele unui sistem informatic pentru gestionarea urgențelor medicale


Cu ajutorul acestuia, în situația urgențelor medicale sau chirurgicale, pacienții vor fi distribuiți către sălile de operație sau secțiile ATI (anestestezie și terapie intensivă) din spitale în funcție de o serie de date, printre care și disponibilitatea de locuri sau dotările specifice fiecărui spital în parte, ce vor fi actualizate permanent.
Proiectul este intitulat „Sistem Informatic pentru Evidența Clinică a Secțiilor ATI (SIEC-ATI)” și, potrivit Ministerului Sănătății, „are ca scop furnizarea de servicii electronice specifice domeniului e-Sănătate. Mai precis, va fi realizat un centru operativ în cadrul Ministerului Sănătății, care va distribui urgențele medico-chirurgicale prin consultarea datelor disponibile real-time și va monitoriza direcționarea corectă, pe criterii transparente, a pacienților către sălile de operație și secțiile ATI ale marilor spitale de urgență”.
Mai precis, acest proiect are următoarele obiective: realizarea unui sistem informatic modern de monitorizare, documentare și schimb de date medicale în situații de urgență, care va funcționa ca suport pentru luarea deciziilor în situațiile de urgență de o unitate specializată din cadrul MS; interconectarea tuturor sistemelor din secțiile ATI și sălile de operații din cele mai importante 18 spitale de adulți și pediatrie din România într-o rețea națională ATI, care va include MS și Centrul operativ pentru situații de urgență, în vederea analizei și luării deciziilor „în timp real”, precum și a prelucrării centralizate a datelor pentru îmbunătățirea calității actului medical destinat bolnavilor critici și scăderea mortalității; dotarea a 18 spitale cu sisteme informatice identice, specifice secțiilor ATI și săli de operație (924 de posturi), interoperabile cu sistemele medicale clinice existente în unitățile medicale respective, pentru a asigura analiza, sincronizarea și integrarea datelor pacientului.
Implementarea platformei informatice ar trebui să se finalizeze până în octombrie 2023, bugetul pentru dezvoltarea ei fiind de aproximativ 125 de milioane de lei.

Pin It

Economiseşte timp şi bani abonându-te la  la orice poștaș sau oficiu poștal din județ ori din țară!

Abonamentul pe o lună costă 10 lei, pe trei luni 28 de lei, pe șase luni 54 de lei, iar pe un an 100 de lei.