Podiumuri importante pentru DTO Rally Team la Raliul Argeşului 2019

La debutul sezonului 2019, DTO Rally Team a obţinut locul secund în clasamentul echipelor, dar şi o serie de podiumuri importante în categoriile unde echipajele au luat startul. Patru din cele cinci echipaje care au luat startul au ajuns la finalul celor opt probe speciale care s-au desfăşurat pe Transfăgărăşan, lângă Curtea de Argeş, dar şi în Piteşti, sub privirile a aproximativ 12.000 fani.
Sezonul 2019 al Campionatului Naţional de Raliuri "Dunlop" a debutat cu o competiţie nouă: Raliul Argeşului a revenit în calendarul raliurilor din România după 9 ani de absenţă, reuşind să surprindă printr-o organizare bună şi printr-o prezenţă foarte numeroasă a fanilor argeşeni. DTO Rally Team a aliniat la start o formaţie puternică, cu cinci echipaje gata să se lupte pentru victorie în fiecare categorie, la bordul unor maşini performante. Vali Porcişteanu şi Dan Dobre au luat startul în raliul de casă cu noul Citroen C3 R5 cu dorinţa clară de a se lupta pentru victoria în clasamentul general, în timp ce Cristi Dolofan şi Mihai Sandu, porniţi în cursă pe un Peugeot 208 R5, şi-au dorit o clasare cât mai bună cu modelul de clasa RC2. În al doilea sezon consecutiv la bordul unui Mitsubishi Lancer EVO, Bogdan şi Delia Năstase au pornit în 2019 cu dorinţa de a se impune în cadrul clasei 11, în timp ce Eugen Cărăgui şi Robert Fus au făcut trecerea către o categorie superioară, clasa 7, unde au luat startul cu un Peugeot 208 R2. În final, juniorii echipei, Cristi Şugar şi Vlad Colceriu, au pornit sub culorile DTO pe o Dacia Sandero pe cele 8 probe speciale ale Raliului Argeşului.
Cu o primă zi scurtă, dar dificilă, Raliul Argeşului avea programate două treceri pe speciala "Curtea de Argeş", prima fiind neutralizată din cauza ieşirii în decor a unui echipaj, ca mai apoi concurenţii să ia startul pe superspeciala de lângă Stadionul "Nicolae Dobrin" din Piteşti. Fanii au luat cu asalt locurile pentru vizionare de pe proba spectacol, aproximativ 12.000 persoane fiind prezente pentru a vedea show-ul, conform estimările Jandarmeriei. Sâmbătă, raliul s-a mutat pe Transfăgărăşan, pe cinci speciale rapide, tehnice, unde lupa avea să fie mai strânsă decât se aşteptau fanii.
Pentru Vali Porcişteanu şi Dan Dobre, debutul cu modelul francez Citroen C3 R5 a fost unul bun, chiar dacă echipajul lider al DTO Rally Team nu a fost atât de rapid pe cât şi-ar fi dorit fanii piteşteni. Spectaculoşi, rapizi şi progresând de la o probă la alta, Vali şi Dan au încheiat Raliul Argeşului pe locul secund în clasamentul general: "Am început bine pe primele două probe, dar puţin cam rezervat pe zona îngustă, nefiind obişnuit cu astfel de drumuri. Apoi, pe superspecială am făcut spectacol, cu multe derapaje, dar cred că a meritat timpul pierdut pentru a face spectacol pentru miile de spectatori prezenţi. N-am mai văzut aşa public până acum, cu mulţi fani locali şi cu multă susţinere pe care am primit-o de la ei. Mulţumim! În ziua secundă am avut un parcurs bun, dar micile probleme apărute la frâne pe PS6 m-au scos din ritm şi am decis să reducem ritmul, mai ales pentru că pe final s-a schimbat şi vremea. Ploaia venită înainte de Power Stage a complicat puţin strategia anvelopelor şi ne-a dat emoţii, mai ales pe ultimii kilometri ai raliului, unde am fost foarte aproape de o ieşire în decor. Mă bucur că am ajuns cu bine la finalul unui raliu relativ scurt, dar tehnic şi dificil. Ne obişnuim cu noua maşină şi sigur în viitor va creşte încrederea şi, odată cu ea, şi viteza. Aştept primii kilometri pe macadam, unde sunt încrezător că mă voi simţi mult mai bine decât pe asfalt", a spus Valentin Porcişteanu la finalul Raliului Argeşului 2019.
Debutând în raliuri cu noul Peugeot 208 R5, Cristi Dolofan şi Mihai Sandu au avut un parcurs ascendent, cu timpi tot mai buni de la o probă specială la alta, demonstrând că se pot lupta pentru primele locuri în clasamentul general. Echipajul a reuşit un loc 4 pe una din cele mai dificile speciale ale raliului, PowerStage-ul "Vidraru 2", şi a încheiat raliul pe locul al cincelea în clasamentul general.
La comenzile unui Peugeot 208 R2, Eugen Cărăgui şi Robert Fus au luat startul în cadrul clasei 7 şi aveau în plan ocuparea unui loc pe podium la finaliul raliului de casă. Cu o creştere de formă care a surprins, cu o alegere excelentă de anvelope şi cu o evoluţie la limită pe finalul raliului, în condiţii de aderenţă scăzută, Eugen şi Robert au câştigat timp în faţa adversarilor şi au urcat pe a doua treaptă a podiumului clasei 7 pe chiar ultima probă a raliului. Echipajul a încheiat şi pe locul 5 în clasamentul maşinilor cu tracţiune faţă, într-o categorie unde lupta cu adversarii valoroşi a fost strânsă şi unde numeroase maşini mai puternice au luat startul.
Cel mai tânăr echipaj al DTO Rally Team, format din Cristi Şugar şi Vlad Colceriu, şi-a îndeplinit cu brio sarcinile în cadrul Cupei Dacia la raliul de casă al echipei. Cristi şi Vlad au avut o strategie perfectă de-a lungul celor 8 probe speciale ale Raliului Argeşului, fiind precauţi în secţiunile cu capcane, dar rapizi acolo unde traseul de concurs a permis, reuşind maximul la debutul sezonului 2019. Şugar şi Colceriu au obţinut victoria în Cupa Dacia, demonstrând că vor fi unii din principalii candidaţi la titlul cupei monomarcă în acest an: "Am încheiat cu bine Raliul Argeşului, aşa cum ne-am dorit, însă ne pare rău pentru colegii care au abandonat. Raliul a început cu o probă mai dificilă, unde a fost esenţial să rămânem pe drum, însă fără să pierdem mult timp, ca mai apoi să urcăm pe 1 la Cupa Dacia după superspeciala de la stadion, acolo unde am avut parte de o <<baie>> de spectatori. A doua zi a fost una bună pentru noi, chiar dacă pe prima probă nu am fost atât de rapizi cum ne-am fi dorit, următoarele probe fiind pe placul meu, reuşind să acumulăm un avans considerabil. La coborâre am ales să atacăm pe prima probă, iar pe cea lungă să menţinem un ritm precaut, astfel încât să terminăm victorioşi etapa de la Argeş", a spus Cristi Şugar, juniorul DTO Rally Team.
Din păcate, Bogdan şi Delia Năstase nu au ajuns la finalul raliului de debut al sezonului 2019, echipajul fiind nevoit să se retragă după o ieşire în decor înaintea penultimei speciale. Echipajul se afla pe podiumul clasei 11, acolo unde a obţinut timpi buni şi era competitiv, anunţându-se drept unul dintre principalii pretendenţi la titlul categoriei în acest an.
În sezonul 2019, DTO Rally Team are alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors - Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur şi Total Lubricants Romania.

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It