Argesexpres.ro - Stiri Curtea de Arges
Fondat în 1999
duminic 28 noiembrie 2021 17:07

Groupe Renault a semnat Carta Diversităţii

 

Unul dintre cei mai mari angajatori, Renault România, a aderat la principiile Cartei Diversităţii, obligându-se să promoveze în cadrul societăţii româneşti diversitatea, egalitatea de şanse şi incluziunea socială. Semnatarii Cartei, Simona Popovici, director Resurse Umane, şi Mihai Bordeanu, Country Head România, au marcat simbolic acest moment în cadrul unui eveniment intern virtual dedicat reţelei interne Women@Renault. "Provenim din culturi şi educaţii diferite. Grupul Renault este prezent în 134 de ţări, ceea ce îmbină o diversitate de experienţe culturale. Peste 70% din companiile prezente în România cred că motivaţia angajaţilor creşte atunci când spaţiul de lucru este divers şi incluziv. În cei 22 de ani de la privatizarea Dacia, business-ul s-a consolidat printr-o paletă diversă de activităţi şi competenţe în spatele cărora stau oameni atât de talentaţi şi diferiţi. Combinaţia aceasta ne-a condus către performanţă şi ne-a angajat pe termen lung într-o misiune în care toţi suntem acceptaţi, iar oportunităţile de carieră sunt egale…" a declarat Simona Popovici. La rândul său, Mihai Bordeanu a adăugat: "Într-un mediu de lucru în care domină diversitatea se naşte inovaţia. La Dacia şi în toate activităţile pe care Grupul le are în România formăm echipe de oameni atât de diferiţi. Din bogăţia aceasta de talente, puncte de vedere şi perspective diferite, se nasc produsele noastre care fac înconjurul lumii. Fie că ne diferenţiem prin vârstă, etnie, cadru social, religie, naţionalitate, orientări, educaţie, abilităţi, reuşim împreună să ne dezvoltăm şi să performăm pentru a ne satisface clienţii. Am alături de mine în board 5 femei remarcabile. Lor li se adaugă alte 5.500 în întreaga companie, de la designerul care desenează modelul de maşină, inginera care îl concepe, operatoarea din producţie, până la cea care promovează şi vinde produsul. Decizia de achiziţie a unei maşini este influenţată într-o proporţie de 60% de femei. Iată, un motiv în plus, în industria în care activăm, să le recunoaştem şi să le celebrăm contribuţia".

Peste 300 de femei au luat parte la evenimentul online «Succesul este o Atitudine», organizat de reţeaua Women@Renault şi revista Unica, şi aliniat politicii de Diversitate şi Incluziune Socială a grupului. Femeile reprezintă 32% din numărul total de angajaţi, iar în aceeaşi proporţie acestea ocupă poziţii cheie la nivelul activităţilor pe care Grupul le are în România. În domeniul ingineriei şi în cel al fabricaţiei, femeile au o pondere de 28%. În anul 2010 a fost lansat planul Women@Renault care regrupează iniţiativele Grupului în materie de diversitate femei/bărbaţi, la nivel mondial. Este vorba despre o reţea socială internă, prezentă în 11 ţări, care are ca misiune promovarea diversităţii de gen ca pârghie de performanţă a companiei. Ea vizează în primul rând o evoluţie a proceselor de resurse umane (recrutare şi gestiune a carierelor) pentru a oferi egalitate de şanse şi accesul femeilor în posturi de conducere. Carta Diversităţii din România este o iniţiativă care reuneşte la aceeaşi masă grupuri cointeresate dintre cele mai diverse şi care propune semnatarilor săi o platformă colaborativă de acţiune, dezbatere şi schimb de bune practici în jurul managementului diversităţii. Vorbim despre 118 semnatari, acoperind cca. 170.000 de angajaţi care şi-au asumat public principiile Cartei.

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It

Economiseşte timp şi bani abonându-te la  la orice poștaș sau oficiu poștal din județ ori din țară!

Abonamentul pe o lună costă 15 lei, pe trei luni 42 de lei, pe șase luni 80 de lei, iar pe un an 150 de lei.