CNAIR lansează luna aceasta licitaţia pentru secţiunea de autostradă din munte, Cornetu-Tigveni

Documentaţia tehnică pentru lansarea la licitaţie a Secţiunii 3 din cel mai important proiect rutier al României se află în elaborare. Cu o valoare estimată de 4,78 de miliarde de lei (1 miliard de euro), acesta va fi cel mai mare contract de infrastructură licitat vreodată în România. Luna aceasta urmează să fie lansată şi licitaţia pentru proiectare şi execuţie, conform informaţiilor actualizate de pe site-ul CNAIR. Secţiunea 3 Cornetu-Tigveni va avea o lungime de 37,4 kilometri şi se va întinde de la km 44+500 până la km 81+900. Alături de secţiunea 2, acest lot este unul dintre cele mai dificile din autostrada care va uni Muntenia de Ardeal, întrucât va fi construit în zona de munte. Cornetu-Tigveni va fi al patrulea tronson din cel mai important proiect rutier al României scos la licitaţie, după Secţiunea 1 Sibiu-Boiţa, câştigată de austriecii de la Porr, Secţiunea 5 Curtea de Argeş-Piteşti, adjudecată de italienii de la Astaldi şi Secţiunea 4 Tigveni-Curtea de Argeş, încă fără un constructor desemnat. Având în vedere valoarea record a contractului, este de aşteptat ca lupta pentru această secţiune să fie una dură şi de lungă durată. De pildă, pentru lotul câştigat de Astaldi, cu o valoarea de aproape trei ori mai mică, licitaţia s-a finalizat abia în 2020, după aproape trei ani de evaluări şi de război al contestaţiilor. Reamintim că Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, va avea 8 noduri rutiere şi 9 tuneluri. Autostrada Sibiu-Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est.

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It