Argesexpres.ro - Stiri Curtea de Arges
Fondat în 1999
vineri 28 ianuarie 2022 09:59

Editorial AMOS NEWS - Firea, mai tare ca pandemia

Pe drumul meu zilnic spre redacţie sunt obligat să depăşesc autobuzele cu burduf pe care scrie "Primăria Capitalei". Nişte maşini super-long ca nişte larve albastre circulă goale între Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Otopeni. Dacă număr la geam doi-trei studenţi şi trei femei de serviciu care şi-au terminat tura, e mare lucru. Şi autobuzele acestea ca un maţ de tablă albastră gâfâie în trafic, încurcă lumea, poluează şi se plimbă la fel de fudule ca patroana lor, ultra-pavoazata madam Pandele.

Pe bulevarde, Otokar-ele, mândria tehnologică a Turciei şi ultimul răcnet al transportului înaintea decesului, defilează fără să provoace întrebări şi investigaţii DNA. Ba, după scandalul cu licitaţia tramvaielor turceşti, la STB a fost numit un director nou. Îl cheamă Hazem Kansou. Domnul Kansou nu este dintre turcaleţii cu butic în Voluntari, unde se înşiruie toată floarea economiei turceşti cărată în România, cu portbagajul sau cu sacoşa. Domnul Hazem Kansou, cetăţean român bilingv, mai este şi naşul de cununie al deputatului de Arad, Glad Varga. Başcan Hazem Kansou a fost consilier liberal în Consiliul General al Capitalei, dar în urmă cu 6 luni a bătut palma cu PSD şi cu Gabriela Firea şi a fost promovat la conducerea STB cu sprijinul discret marca "madam Pandele".

Cum va rezolva Hazem Kansu belelele transportului public din capitală, chiar nu ştim. Cu certitudine, nimeni nu-i va spune însă, "Mă, Hazem, tu eşti turc, nu înţelegi?". Este de crezut că la desemnarea lui Hazem a contat într-o anume măsură şi limba turcă. Societatea de Transport Bucureşti a făcut o adevărată pasiune pentru produsele turceşti. Madam Pandele se mândreşte cu Otokor de parcă ar fi dotat capitala numai cu Mercedes. Se luptă cu disperare să dea contractul pentru tramvaie tot unor turci şi, după cum a circulat o informaţie prin presă, Primăria Capitalei se pregăteşte de un alt mare contract. STB (adică Societatea de Transport Bucureşti - fostul ITB) intenţionează să importe şi troleibuze din Turcia.

Până la apariţia troleibuzelor turceşti pe străzile Bucureştilor, asistăm la prelungirea războiului pentru tramvaiele otomane. Unii zic că madam Pandele se poartă ca o obligată faţă de turci. Şi, dacă nu câştigă turcii de la Durmazlar, să nu câştige nimeni! Cineva de la Astra Vagoane Călători, câştigător în competiţia cu turcii, susţine că are unele informaţii referitoare la faptul că "turcii de la Durmazlar au ofertat la licitaţia de la Bucureşti un tramvai identic cu tramvaiul fabricat de arădeni, după licenţa de la Siemens". Este interesant de aflat cine şi cum le-a furnizat acestora proiectul. Acesta ar fi motivul pentru care Durmazlar şi-a secretizat în întregime oferta, lucru nemaiîntâlnit în licitaţiile publice, unde finanţarea se face din banul public ori pe bază europeană. Turcii nu au putut prezenta un Certificat de Omologare, pentru că ei nu au fabricat niciodată un tramvai conform prevederilor Caietului de Sarcini.

Tramvaiul fabricat de Durmazlar (cică l-ar fi botezat Panorama) este unitar, nu modular, cu lungimi şi lăţimi diferite, podeaua nu este coborâtă pe toată lungimea tramvaiului, nu are uşile conforme nici ca număr şi nici ca dimensiuni. Ofertarea unui tramvai pe care nu l-au fabricat niciodată înseamnă că turcii au ofertat un prototip, deşi acest lucru este interzis de Caietul de Sarcini. Speranţa celor de la Astra Vagoane Călători este la Curtea de Apel Bucureşti, unde se judecă contestaţia făcută de PMB, deşi Astra a concurat cu firma Durmazlar nu cu PMB, iar firma turcească nu a contestat Decizia CNSC-ului, care a declarat câştigătoare firma românească Astra Vagoane Călători. Arădenii speră că la proces Curtea de Apel Bucureşti va scoate la suprafaţă adevărul şi nu se va lăsa influenţată de puternica primăriţă a capitalei care ţine cu orice preţ să protejeze firma turcească, în detrimentul firmei româneşti. Deocamdată nimeni nu ştie de ce!

Aflarea adevărului în această controversată procedură nu va fi posibilă, dacă Curtea de Apel Bucureşti nu va desecretiza oferta turcilor care probabil ascunde multe nereguli. Ce clan şi ce alte forţe o protejează pe madam Pandele? Televiziunile şi ziarele (cumpărate cu tot felul de publicităţi trase de păr sau închipuite) nu-i suflă în ciorbă de niciun fel. Madam Pandele a cheltuit până acum pe publicitate mai mult decât Guvernul României (şi el pus pe miluit televiziuni şi ziare!). Dacă număraţi apariţiile zilnice ale Gabrielei Firea la televiziunile Grupului Intact, veţi observa că ea apare mai frecvent decât Mircea Badea şi Mihai Gîdea. Contractele de publicitate, promovare şi sponsorizare mascată a evenimentelor organizate de "Antene" rămân în continuare un mare mister.

Pornind de la bunăvoinţa televiziunilor, radiourilor şi site-urilor, madam Pandele lansează zeci de petarde electorale. Cu sponsorizări, cu donaţii, cu concerte, cu binefaceri, cu subvenţii, cu testări, cu tratamente de tot soiul, cu spitale şi cu dotări, cu asfaltări şi cu ce nu-ţi poţi imagina. În ultimele luni, madam Pandele a fost deasupra tuturor în materie de apariţii publice, de parcă ea ar fi fost mama pandemiei. Şi, ca să poată sta de vorbă cu reprezentanţii marii industrii turceşti în plină expansiune din Voluntari (cu sarsanaua) şi în Bucureşti (dar şi în România), a sprijinit numirea lui Hazem Kansu în fruntea bulibăşitei STB. Aferim!

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It

Economiseşte timp şi bani abonându-te la  la orice poștaș sau oficiu poștal din județ ori din țară!

Abonamentul pe o lună costă 15 lei, pe trei luni 42 de lei, pe șase luni 80 de lei, iar pe un an 150 de lei.