Argesexpres.ro - Stiri Curtea de Arges
Fondat în 1999
smbt 16 octombrie 2021 21:54

Autostrada numită „Argeş”...

 

În cei peste 40 de ani în care România s-a aflat sub regimul comunist, autostrăzile nu s-au numărat printre priorităţile guvernului, deşi unele planuri vizau construcţia a peste 3.000 de kilometri. Au fost construiţi doar 113... La sfârşitul anilor 1960, au început lucrările pentru autostrada Bucureşti - Piteşti. Cei 95 de kilometri ai primei autostrăzi construite în România au fost deschişi traficului rutier în 1973, după şase ani de la începerea construirii. Planurile din anii 1960 ale regimului condus de Nicolae Ceauşescu vizau, potrivit unor istorici, construcţia a 3.200 de kilometri de autostradă, o reţea care urma să se întindă în toate regiunile istorice ale României. O hartă din 1968 care prezenta viitoarele autostrăzi, publicată de fostul Institut de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene (IPTANA) cuprindea traseele autostrăzilor Mureş, Argeş, Făgăraş, Litoral, Ardeal Nord, Prahova, Moldova, Oltenia şi Giurgiu. Autostrada „Argeş” era desenată tocmai pe traseul mult visatei autostrăzi Piteşti-Sibiu. Toate erau unite între ele şi se întindeau până la frontierele României. După finalizarea lucrărilor la autostrada Bucureşti - Piteşti, investiţiile în autostrăzi nu au mai continuat în ritmul aşteptat, singurul tronson realizat şi inaugurat în 1987 fiind cei 17 kilometri din autostrada Soarelui, între Feteşti şi Cernavodă. Printre cele mai complexe lucrări de infrastructură rutieră derulate înainte de 1990 a fost construcţia Transfăgărăşanului, şoseaua de 151 de kilometri care traversează Munţii Făgăraş şi leagă astfel Muntenia de Transilvania.

Regimul comunist şi-a propus să finalizeze acest proiect grandios, început în 1970, în numai trei ani, la el lucrând mii de oameni: militari şi muncitori aduşi din toate zonele ţării. Transfăgărăşanul a fost inaugurat mai târziu de termenul propus, la 20 septembrie 1974, în prezenţa lui Nicolae Ceauşescu. Abia după alţi patru ani a fost asfaltat în întregime. Această rută este considerată cea mai spectaculoasă şosea a României şi una dintre cele mai spectaculoase din lume, fiind o atracţie turistică recunoscută şi în afara ţării.

 

 

Pin It

Economiseşte timp şi bani abonându-te la  la orice poștaș sau oficiu poștal din județ ori din țară!

Abonamentul pe o lună costă 15 lei, pe trei luni 42 de lei, pe șase luni 80 de lei, iar pe un an 150 de lei.