Kilometrulbine.ro, platforma digitală lansată de Dacia care sprijină educația
Este prima din istoria mărcii și a uzinelor Dacia ce reunește toate inițiativele de responsabilitate socială în jurul a două axe strategice: protejarea mediului și incluziunea socială prin educație. Platforma kilometrulbine.ro va reflecta toate inițiativele companiei Dacia în materie de responsabilitate socială corporativă. Editorial, prin secțiunile și rubricile permanente, cititorii vor putea selecta informație din sfera celor două axe strategice: mediul și incluziunea socială prin educație. Lunar, website-ul va găzdui interviuri cu angajați, reprezentanți ai societății civile, autorități, lideri de opinie, jurnaliști și bloggeri.
În ultimii 2 ani, prin intermediul Fundației Groupe Renault România, Dacia a derulat programe încadrate pe axa de incluziune socială, cu precădere în comunitățile din județele Argeș și Dâmbovița, unde compania este prezentă. În plină criză sanitară, 200 de elevi din zone vulnerabile social, din ambele județe, au putut continua școala, datorită tabletelor donate de către Fundație. Anul acesta, în premieră, au fost lansate Bursele de Performanță și Sociale Constantin Stroe, urmând ca spre final de an, să fie anunțați cei 60 de câștigători.
Odată cu noua platformă de conținut editorial educațional, Dacia, alături de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, susține inițiativa asociației Viitor Plus, programul VERDE GO - Împreună pentru un mediu mai curat.
VERDE GO este un program de educație, comportamente și atitudini elementare adresat copiilor și adulților, pentru a contribui la protejarea mediului. „Educația a fost și va fi un laitmotiv puternic pentru noi, fie că vorbim de mediu sau incluziune socială în comunitățile unde suntem prezenți: la Mioveni, Titu sau București. Împreună cu cei 17.000 de colegi, ambasadorii noștri, vrem să fim puterea exemplului pentru toate generațiile. Kilometrulbine vine în armonie cu valorile mărcii Dacia, orientată spre esențial, simplitate, spre nevoia de libertate și apropierea de natură. Noua noastră platformă funcționează ca un abecedar de mediu. Într-o primă fază, oamenii ar trebui să înțeleagă despre ce e vorba și să determine schimbarea prin propriul comportament. Când spun schimbare, e vorba despre o evoluție și sper ca prin aceste mesaje să reușim să sensibilizăm publicul-țintă și nu numai. Obiectivul campaniei e simplu și complicat, în același timp. Se referă la modificarea unui comportament cu un altul”, a declarat Mihai Bordeanu, președinte director general Dacia.
Este prima campanie de acest tip susținută de către o companie din industria auto din România. În etapa următoare a programului, până la sfârșitul anului, prin VERDE GO, Viitor Plus va lansa un manual de mediu, adresat elevilor din învățământul primar din Argeș, comunitate unde Dacia activează de peste o jumătate de secol, prin prezența polului industrial. După lansare, manualul va fi disponibil online, gratuit, ca resursă pentru învățătorii din toată țara.