"Children in Distress" şi-a premiat performerii

Vineri, la "Montana" s-a încheiat Proiectul "Să învăţăm experimentând", coordonat în judeţul Argeş de către Florina Işfan, la care au fost 125 înscrişi de la 6 şcoli, respectiv din Budeasa, Caloteşti, Merişani, Curtea de Argeş (Liceul Forestier), Corbeni şi Căpăţâneni. Expertul în implementare P.E.A.E. Dana Ciobanu a prezentat vectorii programului care avea ca scop limitarea abandonului şcolar, creşterea dorinţei de a învăţa în rândul copiilor cu probleme de la vârsta preşcolară până la absolvenţii de cursuri gimnaziale, precum şi a gradului de integrare a acestora. "Au fost implementate 10 module de activităţi extracuriculare aferente unor teme specifice, care respecta programa naţională de învăţământ", ne-a declarat Dana Ciobanu. Informaţiile au fost completate de către psihologul Lorena Toropoc şi Florina Işfan. Astfel, am aflat că s-a folosit cu mare succes metoda experimentării în zig-zag, trecându-se de la o activitate la alta, cu scopul menţinerii atenţiei cursanţilor, repetându-se informaţia sub diverse aspecte până când era înţeleasă şi reţinută. De asemenea, s-a promovat lucrul în echipă pentru dezvoltarea capacităţilor cognitive individuale, stimulându-se concurenţa şi urmărindu-se dezvoltarea atenţiei şi a memoriei de lucru ori a conştientizării motivaţiei învăţării, a corectării limbajului prin exerciţii permanente, dar şi a proceselor de gândire logică, prin creşterea capacităţii de concentrare a fiecăruia. Cursanţii, dar şi părinţii, au beneficiat de consiliere psihologică gratuită pentru orientarea şcolară şi nu numai. Cu foarte mare interes au fost primite orele petrecute cu art-terapeutul, prin care s-a realizat creşterea interesului pentru lucrul cu obiecte şi a gustului pentru frumos prin desene sau pictură. De succes s-a bucurat şi modulul antreprenorial, prin care elevii au învăţat primele noţiuni despre organizarea şi dezvoltarea unei afaceri proprii.

Din cei 125 cursanţi înscrişi, cei mai buni 33 au fost premiaţi cu câte 450 lei, bani care-i vor ajuta să se pregătească pentru abordarea cu succes a noului an şcolar. Cei care au implementat programul au apreciat că succesul este deosebit, deoarece nu numai că a prevenit abandonul şcolar, dar a dus la conştientizarea privind necesitatea educaţiei atât în rândul copiilor, cât şi a părinţilor şi, implicit, a realizat startul unor evoluţii în dezvoltarea personalităţilor individuale ale cursanţilor. Mai mult, CD-urile cu softul aplicat au fost distribuite prin şcoli şi au început să fie aplicate la orele de dirigenţie sau la "Şcoala Altfel". Iar cea mai bună dovadă este dată de succesul cursantei Ioana Pătru, care a absolvit gimnaziul cu rezultate foarte bune şi a intrat la Colegiul Naţional "Vlaicu Vodă"!

 

Pin It