Pentru ce se sună la 112

Statistica pe anul trecut, realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, arată că la numărul unic de urgenţă 112 au fost primite 15.561.664 apeluri. Dintre acestea, 5.926.985 au fost reale şi 9.634.679 false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă - 3.741.439, Poliţie - 1.373.394, Pompieri-SMURD - 869.059 şi Jandarmerie - 168.788.

Obiceiurile vechi dispar greu 

Drept dovadă că amenzile nu îi opresc pe glumeţi să sune inutil la 112, nici măcar sancţionarea a 13.146 cetăţeni nu a stopat acest fenomen. Astfel, în luna ianuarie 2016, din totalul de 1.244.049 apeluri, 486.142 au fost reale şi 757.907 false. 

Timpul de reacţie

Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, ţara noastră se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în a localiza apelanţii la numărul unic de urgenţă 112.

Localizare exactă

Ţara noastră face parte dintre cele 5 state membre care reprezintă exemple de bună practică. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este organul central al statului, care administrează, exploatează, întreţine şi dezvoltă Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă. Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul unic de urgenţă. În ceea ce priveşte localizarea apelanţilor, aceasta se face în proporţie de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă.

 

Pin It